AstraZeneca aşısı kanama bozukluğuna sebep oluyor!

  • Whatsapp

Yeni araştırmaya nazaran Oxford/AstraZeneca aşısının kimi kanama meseleleriyle alakalı olduğu düşünülüyor. AstraZeneca yahut Pfizer/BioNTech aşısının birinci dozunu alan bireylerin tahlili, AstraZeneca aşısıyla kontaklı olarak immün trombositopenik purpura (ITP) olarak bilinen otoimmün kanama bozukluğu riskinde küçük bir artış olduğunu ortaya çıkardı. Araştırma ayrıyeten aşıyla alakalı öbür kanama ve vasküler olaylar riskinde artış olduğuna dair ispatlar olabileceğini öne sürdü. 

Read More

Birmingham Üniversitesi Hastanesi’nden danışman hematolog Dr. Will Lester ITP’yi, kişinin bağışıklık sisteminin kendi trombositlerini yok ettiği durum olarak tanımlıyor. Ayrıyeten Lester’a nazaran bu ITP durumunda vefat çok azdır ve kanamalar genelde hafif geçer. Araştırmacılar bu risklerin hafif olsa bile ciddiye alınması gerektiğini düşünüyor. Lakin Hepatit B, Kızamık, Kabakulak üzere hastalıkların aşılarında da emsal meselelerin olduğu biliniyor. 

Ayrıyeten Bkz. “iPhone 13 modellerinin fiyatları sızdırıldı”

ITP’nin yanında Nature Medicine mecmuasında yayınlanan diğer bir çalışmada AstraZeneca aşısının kan pıhtılaşmasına neden olduğu yazılmıştı. Fakat tekrar bunun da önemli bir risk oluşturmayacağı ve pıhtı önleyici ilaçlarla giderilebileceği söylenmişti. 

https://www.sciencefocus.com/news/astrazeneca-vaccine-slightly-increases-risk-of-bleeding-disorders/

Related posts

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir